“DÜNYANIN EN AKILLI İNSANI” ERDAL DEMİRKIRAN

Yayınlandı: Mart 10, 2015 / SÖYLEŞİ / RÖPORTAJ
Etiketler:, , , , ,

Kendisini 15 Mart 2030 da saat 10.27 de savaşları durdurmaya adamış, “Ben Dünyanın En Akıllı İnsanıyım”, “Adam Dediğin Benim Gibi Olur” , “İflas Etmenin Yolları” , “Dünyanın En Akıllı İnsanından Masallar” , “Sadece Aptallar 8 Saat Uyur” , “Yerim Seni ÖSS” , “Sen Şimdi Gidecen Ya Cehennem’in Dibine Git”, “Sadece Başbakan Okusun”, “Azrail’in Secde Ettiği Adam” , “Parayı Bulduğum An Alayını” , “Kashna Felsefesi” gibi kitapların yazarı. Dünyanın en akıllı adamı olduğunu notere tasdik ettiren Erdal Demirkıran, özgeçmişini silmiş, öz geleceğini ise seminerlerle paylaşıyor. Demirkıran“Daima en iyi ol! Anıların bile ürkütsün insanları. Geldiğin gibi gitme. Geçip giderken, tozu dumana kat. Hayatını anlatılanlarla değil, bildiklerinle yaşa. Bir şeyi yaparken en iyisini yap. Cehennemde bile en iyi sen yan!” diyor. Hayatı ve kendisini çok seven Demirkıran kendisini filozof olarak tanımlıyor. Aynı zamanda kolej, dershane, şirket gibi kuruluşlarda dahi yetiştiriyorResim

Erdal Demirkıran kimdir? Neden dünyanın en akıllı insanı unvanını aldı?

 Çok içine kapanık, elleri cebinde, başı önünde dolaşan bir üniversiteliydim. 18 Haziran 1993 günü, derste arkadaşlarla otururken hocanın sorduğu bir soruya yanıt verdim ve rezil oldum. Odama kapanıp yazmaya başladım. Pasif olmaktan, rezil olma korkusundan kurtulmak zorundaydım. Sosyal hayata girmeliydim. Değişmeliydim. Birine 40 kere deli dersen deli olur’ sözü aklıma geldi ve başladım yazmaya. Aylarca bulduğum her boş kâğıda ‘Ben akıllıyım’ yazdım. Sonra işi abartıp ‘Ben dünyanın en akıllı insanıyım’ yazmaya başladım. Ve artık kendimi dünyanın en akıllı adamı olduğuma inandırdım.

 

Dünyanın en akıllı insanı olduğunuzu söylüyorsunuz. Neye göre en akıllı insansınız?

Akıl üretmek demektir. Benim uluslar arası düzeyde 330 tane projem var. Ben çok bilgiliyim demiyorum, akıllıyım diyorum aynı şey değildir. Q testinde akıl ölçülür ne kadar bildiğin ölçülmez. Güneşe nasıl çıkılacağının dahi formülünü yazmış adamım. Benim yaptığım proje bir özgüven projesidir. Birazdan sahneye çıktığımda herkes aynı şeyi söyleyecek. Neye göre akıllı olduğum sorusunun cevabı: “bana göre”. Bir adamda diyor ki: “ben dünyanın en salak adamıyım” tamam kardeşim olsun o zaman, yapacak bir şey yok ben itiraz etmem. Ben filozofum benim işim felsefe bana çözümsüz sorular getireceksin ben çözerim. Benim işim bu zaten. Benim 11 tane yayınlanmış kitabım var. Onun dışında yazdığım ve yayınlamadığım 3 kitabım daha var.15 tane kitap yazmışım toplamda. Benim yaptığım tek şey bu insanları harekete geçiriyorum onların zihinsel performanslarını en iyi şekilde kullanmalarını öğretiyorum.

Çevrenizdeki insanlara “ben dünyanın en akıllı insanıyım” dediğinizde ne tepki veriyor?

Annem, oğlum sen deli misin, neden böyle şeyler söylüyorsun yavrum dediği gün “Yok anne deli değilim; ben dünyanın en akıllı insanıyım.”diye ısrar ettim. “Olsun oğlum sen yine de kimseye söyleme” diye ısrar etti. Hele babamın duyması çok daha fenaydı. Duyar duymaz gözlerini kapamıştı; babam ağır küfredeceği zaman gözlerini yumar.(gülüşmeler) Üniversitedeki arkadaşlarımın tepkisi daha ilginçti; ben diyorum “Dünyanın en akıllı insanıyım.” Onlar diyor “lan oğlum az akıllı ol.” Dünya barış zirvesini yapacağıma inanan o zaman 4 yaşında olan kızımdı. Yavrum hadi savaşları durduralım dediğimde o da bana hadi baba demişti. 25 yaşındaki bir gence sorduğumda nasıl dedi. 35 yaşındaki kişi hadi canım sen de, bir kere de mantıklı bir şey söyle diyordu. 60 yaşındakilerse reddetmekle kalmayıp bir de alternatif çözüm üretiyorlardı: “Bırak bu saçma sapan işleri de sigortalı bir işe gir hem emekli olursun ne güzel.”(gülüşmeler)

 

“Tüm pişmanlıklar beyni küçültür.”demişsiniz. Hiç pişmanlık duymadan yaşamak mümkün mü?

 Hiç pişman olmadan yaşamaya kalkmayacaksın. En az pişman olarak yaşamaya çalışacaksın. Mümkün mertebe en az keşke ile yaşa. Sen bir üniversiteye başladın işletme okuyorsun keşke iletişim okusaydım diyorsun. O zaman çık iletişime geç. Okul bittikten sonra daha büyük bir keşken olabilir. Bunları minimize etmekten bahsediyorum.

Web sitenizde 2030 yılında neler olacağını yazmışsınız. Bir insan geleceği görebilir mi?

 Benimkisi bir öngörü. Bana çok saçma bir soru geliyor. Erdal Bey siz o tarihte yaşayacağınızı nerden biliyorsunuz. Bana ne ya! Ben o güne kadar ölürsem o benim sorunum değil. Onu benim karım düşünsün, kızım düşünsün, kardeşim düşünsün. Beni ilgilendiren bir şey yok ortada. Ben bir plan yapmışım ona doğru gidiyorum. Plan tutarsa tutar, tutmazsa önemli değil yani. Hani Necip Fazıl’ın bir sözü var “ Hey gidi küheylan, koşmana bak sen! Çatlarsan, doğuran kısrak utansın!” bunun adı bir hedeftir. Senin 3 gün sonra için yaptığın seminer hedefiyle benim 30 sene sonra yaptığım aynı mantık. Çünkü ikisi de gelmemiş bir tarihtir. Hatta biz ne diyoruz. İsrailliler büyük orta doğu projesini 100 yıl önce yaptılar demiyor muyuz? Hatta bu yüzden başardılar demiyor muyuz? Onları örnek almak adına söylemiyorum. Bu bir hedef belirleme tekniğidir. Ben buraya bunun için geldim benim eğer 2030 hedefim olmasa benim ne işim var burada gider evime çocuğumu severim.

İsminiz kashna felsefenizle birlikte anılmaya başlandı. Bize kashna felsefenizden bahseder misiniz?

 Ben bir filozofum ve benim felsefem bu. Kashna felsefesi insanlara en büyük düşünmeyi öğretiyor. Büyük düşünmeyle yetinme en büyük düşün diyor. Daha büyük düşünen kimse kalmayacak yani.

Küçük hedeflerle başlayıp sonunda büyük hedeflere ulaşmalıyız diyenlerde var.

 Öyle bir şey yok. Önce dev bir hedef koy önüne, sonra hedefini böl. Ben tam tersini iddia ediyorum. Zaten hedefe ulaşmak için adım adım gideceksin istesen de zıplayamazsın. Mesela ben şimdi bir adım atıcam o kapıya doğru gideceğimi bilmezsem adım atarım ama nereye gittiğimin farkında olmam. O yüzden ben küçük düşünmeyi reddediyorum. Ve biz her şeyden önce halifeyiz. Allah bizi yeryüzüne halife yaratmış. Bunu bakara suresinde 23. ayette Allah anlatıyor. Sizi halife var edicem yeryüzüne diyor. Ve o biziz. Allahın halife dediği bir adamın küçük düşünmesi söz konusu olabilir mi?

 

Günümüz gençlerine hatta sizi okuyan her yaş grubundan kişilere ne söylemek istersiniz?

 İnsanın mutlaka büyük bir hedefi olması lazım bende kendime savaşları durdurmayı seçtim. Ben diyorum ki 15 Mart 2030 da saat 10.27 de savaşları durdurucam. Sizde yardımcı olunda beraber durduralım.

SÖYLEŞİ: BİLGE NUR KENET

Bir Cevap Yazın

